úterý 7. února 2017

Co právě čtu #7


Tento týden jsem navázala novou spolupráci s portálem ereading.cz za což jsem velice ráda. Nejenže na tomto portále již chvilku nakupuji, ale také za možnost recenzovat e-knihy stejně jako třeba u Mystery Press. Proč jsem za to ráda? Tak za prvé ušetřím velké množství místa v knihovně a za druhé budu více a více užívat svoji novou čtečku. Proto jsem si ji také pořídila (rozumějte tím, mi byla pořízena) a tak směle do častějšího používání. Na této spolupráci je skvělé, že Vám opět dávají možnost volby knihy, kterou chcete číst. Nezáleží na tom, jestli je kniha nová či stará. Šanci mají všechny knihy a o tom to je. Nemělo by se přeci zapomínat na knihy, které už nějaký ten pátek, měsíc případně rok jsou tu. Já si pro začátek vybrala zajímavou novinku z minulého roku od Johna HARTA – Tíha nenávisti.



Tíha nenávisti v sobě skrývá příběh o Adrianovi, bývalém policistovi, který opouští po 13 letech věznici v Severní Karolíně, kde si odpykával trest za vraždu. Věznici po takové době opouští v devastovaném stavu. Jak určitě víte, policisté ve vězení nedopadnou příliš dobře a je zázrak, že Adrian vůbec přežil. Po třinácti dlouhých letech je za městem na stejném místě, kde byla zavražděna žena, nalezeno další mrtvé ženské tělo a z této vraždy není obviněn nikdo jiný, než opět Adrian. Důkazy nyní svědčí ve prospěch Adriana, kdo je ale tedy tajemný oltářový vrah?

Na knihu jsem celkem zvědavá a jsem teprve na jejím začátku a tak Vám nemohu sdělit žádné nové poznatky a zajímavosti. Nicméně se spolu alespoň podíváme na samotného, pro vás možná už známého, autora. John Hart je americký spisovatel, který se narodil, vyrostl a psal své knihy v Severní Karolině, která je pro něho během svého psaní útočištěm. Dříve studoval na právnické fakultě a svou následnou praxi opustil pro svoji lásku, psaní. I hned se vrhnul na psaní Krále lží. Prozatím John Hart napsal celkem pět knih, z nichž celkem čtyři byly u nás publikovány.

Co je velice zajímavé je jeho dvojnásobná výhra ceny E.A.POE Award. Jako jediný v historii získal tyto ceny rovnou dvě. Pokud nevíte, co tato cena označuje, tak je to americké ocenění od profesionálních autorů detektivek v USA. A právě tento detektivní úspěch vyvolal v mé hlavě více než jen obyčejnou zvědavost, ale přímo posedlost dozvědět se o této knize mnohem více. Jsem opravdu zvědavá, jaká kniha bude!


Ke knize jako takové je to asi vše, co jsem chtěla zmínit, ale pojďme se ještě před ukončením mého článku podívat na design knih. Porovnáme českou a americkou, tedy rodnou, verzi. V tomto případě mám trochu dilema a potřebovala bych pomoci od těch, kdo knihu již četl. Obě obálky mají totiž své plusy i mínusy. Protože nevím, o čem v knize přesně půjde, musím vycházet čistě z naší anotace. Takže si představím v hlavě lesy v Severní Karolině, močály a jsem zase tam, kde jsem byla. Tudíž na úplném nic neříkajícím začátku. Více se budu ale přiklánět k zahraniční tvorbě. U té naši mi vadí často používané červené písmo na bílošedém pozadí. Začala jsem si všímat, že tato zvláštnost je častá především u našich verzí zahraniční tvorby.


Tak doufám, že jsem Vám představila další knihu, kterou byste si mohli v budoucnu přečíst případně mi sdělíte Vaše postřehy z četby. Mám se na co se těšit?
KATY

Další fotka z mého života - Synovec Lukášek poprvé ve vlaku směr Brno :*

10 komentářů:

  1. Gratuluji k nové spolupráci (tam jsem pořídila Sirotka č.8 :-D) a přeji ať se ti kniha líbí :-)
    Hezký zbytek večera - Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Jj koukala, jsem už píšeš recenzi, jsem na ni strašně zvědavá!!

      Vymazat
  2. Já už jsem knihu zaznamenala, tak jsem zvědavá, co na ni povíš a pak uvidím, jestli ji pořídím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tvoji sekci Co právě čtu mám strašně ráda, je skvěle propracovaná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě opravdu moc těší, děkuju :)) Docela mě baví šťourat se v detailech a zajímavostech :D

      Vymazat
  4. Gratuluji k nové spolupráci, a přeji ať to klape :)
    Měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :))) BTW máš moc pěkný blog :) Máš novou pravidelnou čtenářku :D

      Vymazat
  5. Gratuluju k nové spolupráci i čtečce. Já s e-knihami začínám a opravdu jim pomalu přicházím na chuť. Dřív jsem proklamovala "vůni knih", ale poté, co jsem slušnou část svého těhotenství proležela v nemocnici či posteli, si to neumím vynachválit. V životě bych si s sebou nedokázala zabalit tolik knih a už se nebojím číst, abych něco nedočetla a potom se nenudila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele já jsem v tom vlastně také nováček, přeci jen držettu knihu, cítit ji a vlastnit je úžasné. Nicméně nemám nafukovací byt :D I když by to bylo parádní kouzlo :D A přesně jak říkáš, já tam mám tolik knížek teď a mohu ji vzít pod stan, kde nemusím večer svítit a bát se, že mi navlhne :)

      Vymazat