středa 18. ledna 2017

Novinky v knihovničce #12 -Prosinec


Mám tady poslední měsíční shrnutí knižních novinek v mé knihovně v letošním roce 2016. Minulý měsíc přibylo knih myslím okolo 14 a tento měsíc je jen o trochu chudší. Ne že by nebyly příležitosti nakupovat, to ne že ne, ale přeci jen Prosinec je měsíc nakupování především dárků a maličkostí pro své blízké a knihy pro mě šly spíše stranou. Ne tak jak jsem si původně představovala, ale šly až na druhé místo. Takže tentokrát mám nových knih “pouze“ 12

V první řadě si ke mně našla cestu Dívka v ledu, která u mě putuje na první příčky toho nejlepšího letošního roku. Knihu jsem získala jako recenzní výtisk od nakladatelství GRADA a ještě jednou moc děkuji, protože to byla famózní čtenářská jízda.
Jako opožděné dárky k svátku, ne že by na mě někdo zapomněl, to ne, ale vzhledem k mému nedostatku času je trochu obtížnější mě někdy zastihnout a třeba i popřát jsem dostala nového ilustrovaného HP a tajemnou komnatu, což je neuvěřitelný literární skvost. Každý rok se budu těšit na další a další díly, stejně jako u prvního vydání. A nesmím také zapomenout na Muž, který zemřel jako losos. No jsem zvědavá, jaká detektivka se z toho vyklube.



Určitě jste si také všimli, že na spoustě obchodů se vytvořily takzvané adventní kalendáře, kde jste mohli soutěžit, případně zakoupit knihy za zvýhodněnou cenu. No já se vrhla do možnosti číslo dvě a koupila si dvě e-knihy za 24 korun na stránkách ereading.cz. Opět jsem si vybrala detektivky a thrillery, které mě zaujaly už kdysi a jsou ti Když padne noc a Lovec zločinů. Do vlaku jsou to knihy jako dělané.

Pro blogerky od nakladatelství JOTA byla připravená vánoční akce, kde jsme si mohli objednat knihy bez poštovného a navíc s 50% slevou. Tudíž nákup na Vánoce jako dělaný plus menší/větší kniha pro Kačenku. Hrob mé sestry za 174 korun, no nechte to tam, že.


I tento měsíc jsem byla poctěna zprávou od dalšího samotného autora Richarda Skolka, od kterého jsem získala knihu s věnováním. Deníček malého a přemýšlivého Ríši, který ne všechno chápe tak, jak by měl a některé nové věci ho nenechají spát. Úžasně hluboká a zároveň uklidňující kniha. Jsem ráda, že si ke mně našla cestu. Moudré z nebe.

Těsně před Vánoci mi zbývali koupit poslední dva dárky, a proto každoroční vánoční výlet do Brna byl opět tu. Tentokrát jsem oproti minulému roku opravdu, ale opravdu krotila a jediná nová kniha, kterou jsem musela mít byl druhý díl komisařky Kim Stoneové, Ďábelské hry. Nebudu předbíhat recenzi, ale je to ještě lepší než první díl Němý křik!


No a protože jsem se zařekla, že po dobu svátků a Vánoc nebudu nic publikovat a navíc nebudu psát články, co jsem dostala pod stromeček za nové knihy, pouze zmíním nové severské krimi od své budoucí švagrové, jenž mě v létě překvapila knihou od Arnaldura Indridasona.  A teď má pro velký úspěch další jeho dvě knihy. Propasti a Oběť. Slááááva.

No a na úplný závěr ještě jedna e-kniha tentokrát od budoucího pana tchána, Vlastní spravedlnost. Což jak tušíte je další severské krimi. Jsem v severském nebi :)

Já bych ale málem zapomněla, to jsem strašný popleta. Ještě jedna kniha byla v prosinci zaslána na moji tajemnou adresu přímo domů. Dala jsem nakladatelství MOBA ještě jednu šanci v jejich recenzních výtiscích a dlouho vybírala a vybírala, až se mi nakonec zalíbila kniha SVINĚ, která má celkem i slušné hodnocení. Zatím nic moc, tak doufám, že se to zlepší…

Myslím, že jsem už na nic nezapomněla a všech dvanáct knih je tu pěkně shrnuto pohromadě. Jestli jsem na nějakou knihu zapomněla, hluboce se té knize omlouvám, ale mám to v hlavě tolik, že jsem ráda, že vím, jak se jmenuji.

 
Já už se pochlubila a teď je řada na Vás! Jaké je Vaše prosincové číslo a co se Vám nejvíce líbilo?
KATY


14 komentářů:

  1. Dívku v ledu vidím hodně často. Láká mě, ale nevím, kdy se k ní dostanu! :p

    OdpovědětVymazat
  2. Právě čtu Dívku v ledu a je to super :) Ať se knihy líbí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dívka v ledu je všude kolem. Asi mě taky začíná zajímat :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by měla. Hele určitě to je to nejlepší, co jsem četla z aposlední dobu, krom Dábleských her :)

      Vymazat
  4. Dívka v lednu mi něco říká a má moc pěknou obálku! Asi po ní také šáhnu. :))

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta obálka je kouzelná a určitě neváhej, v únoru tu máme dvojku :)

      Vymazat
  5. Tak já se chystám na Dívku v ledu, Ďábelské hry a na pana Indridasona. Vlastní spravedlnost a Muž, který zemřel jako losos jsem už četla, tak jsem zvědavá, co na to řekneš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na lososa jsem také zvědavá, vůbec jsem o knize právě neslyšela :)

      Vymazat
  6. Zaujímavé knihy, čítala som iba Moudré z nebe a tá mi až tak celkom nesadla, najmä štýlom, ale to je samozrejme u každého inak :-) HP ti závidím, hoci ako som si prelistovala v kníhkupectve tie ilustrované vydania, sú síce krásne, no aj tak mám radšej tie klasické :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klasické je klasické, co si budeme povídat, ale to zanechám mamince :) Takže já si kupuji své :)
      Moudré z nebe nebude pro každého. Já byla trochu vykolejená z nespisovné češtiny, ale to muselo být :)

      Vymazat
  7. Musím se přidat a říct, že bych si strašně ráda přečetla Dívku v ledu. Neskutečně mě láká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba si ji přečteš, až nebude takový boom, také to tak někdy dělám :)

      Vymazat
  8. Na Dívku v ledu se chystám. :) Jinak zajímavé knižní tipy. :) díky. Harryho Pottera miluju. ♥

    OdpovědětVymazat