pátek 11. listopadu 2016

Páté evangelium - Ian Caldwell


  • ANOTACE
Na sklonku pontifikátu Jana Pavla II. se ve Vatikánu chystá mimořádná výstava, která má vrhnout zcela nové světlo na původ, a především pravost slavného Turínského plátna. Pár dní před zahájením výstavy je však v zahradách papežského paláce v Castel Gandolfo záhadně zavražděn autor výstavy Ugo Nogara. Jeho dva nejbližší spolupracovníci, bratři Andreauovi, jsou vtaženi do pátrání po okolnostech jeho smrti. Rozplétání okolností Nogarova objevu, který jej stál život, nás zavede do podzemní vatikánské knihovny nejstarších kodexů, kde je uchováván i rukopis Diatessaronu, tzv. Pátého evangelia, který obsahuje klíčové informace týkající se Turínského plátna. Tím však dramatický příběh, který si svou erudicí nezadá s romány Umberta Eca a napětím s thrillery Dana Browna, teprve začíná!


  • DĚJ
Jak víte, nedávno jsem vyhrála soutěž, kde se soutěžilo o recenzní knihu Páté evangelium. No a hned tu máme recenzi. Kniha mi dala docela zabrat. Přeci jen 496 stránek je už pořádná bichlička. Ale také děj nebyl přímo jednoduchý. Ve srovnání s poslední čtenou knihou to bylo nebe a dudy.

Ian Caldwell napsal příběh o slavném Turínském plátně, tedy plátně, do kterého byl po smrti uložen Ježíš Kristus po svém ukřižování. Po tomto originálním plátně pátrá Ugo Nogara, jenž chce uskutečnit fenomenální výstavu dosud nevídanou. Pro výstavu Ugo dýchá. Je to smysl jeho života. Jenomže někdo nechce, aby to bylo tak, jak Ugo plánoval a zbaví se ho.Ugo Nogara je nalezen v papežských zahradách zavražděn.

Jeho nejbližší přátelé, bratři Andreaovi, se nyní ocitají ve velkém nebezpečí. Oba pomáhali připravovat výstavu Turinského plátna a Pátého evangelia, které je nejstarší dochované evangelium na světě. Nikdo z nás si nedokáže představit, co pro Vatikán znamenají tyto artefakty. Jaké napětí, radost, štěstí a poblouznění jsou schopné vyvolat.

Co ale nesmíme zapomenout, je to číhající nebezpečí kolem. Každé velkolepé odhalení doprovází často smrt. Ugo je toho řádným příkladem. Jak může dopadnou celý příběh za branami, kde sídlí samotný papež Jan Pavel II.


  • HODNOCENÍ
Páté evangelium není vůbec špatná kniha, ale přesto byly vyloženě momenty, pasáže a reakce, které mi do celého příběhu příliš neseděly. Ale začneme pěkně popořádku.
Obálka celé knihy je prostě nádherná, zamilovala jsem se do ní na první pohled. Co je ale škoda, je na toto množství stránek měkká vazba. Myslím si, že když už si dali práci s takto nádherně vypadající obálkou, zaslouží si jednoznačně pevnou vazbu. Nemůžu si pomoci, ale je to to první co mě napadlo. Velikost písma je dobře čitelná, takže žádné mžourání Vás nečeká.

Anotace nás láká na stejné napětí jako v knihách od Dana Browna. No myslím si, že to bylo trochu přehnané. Děj byl zajímavý, to rozhodně ano, téma jako takové není moc časté a právě proto si myslím, že to napětí tam skutečně mělo být. To se ale nějak nepovedlo. Nebo že bych byla už tak zkažená po Keplerovkách? 
Tak nebo tak, kniha která má skoro pět set stran a napětí velice malé je pak nekonečně dlouhá. Já osobně se považuji za velice rychlého čtenáře a po týdnu a půl jsem měla teprve 150 stránek. Nemohla jsem se do knihy vůbec dostat. To doslovné zažrání chybělo. I tak jsem knihu přelouskala a myslím si, že recenze, kde jedna slečna knihu doslova odsoudila byla trochu přehnaná.


Já za sebe hodnotím knihu jako průměrné čtení, které neurazí. Originální kniha to ale rozhodně je!

Pokud se Vám kniha líbí, je možné si ji zakoupit přímo zde.


Spisovatel: Ian COLDWELL
Nakladatelství : PORTÁL, 2016
Počet stran :496
Vazba : Brožovaná
Žánr : Detektivka, Thriller
ISBN :
978-80-262-1117-4


Pokud Vás kniha zaujala, ráda se podělím o svůj recenzní výtisk. Stačí napsat na můj email. Aby to ale nebylo tak lehké, musíte napsat, proč právě Vy byste měli knihu ode mě dostat a publikovat Vaši recenzi- fb, blog, databáze, cbdb a další..
POŠTOVNÉ PLATÍM JÁ!

Bilbovyknihy@seznam.cz

Předem děkuji za Vaše komentáře
Katy  :)

16 komentářů:

  1. Námět se jeví opravdu lákavým, ale jestli to nemá s napětím knížek Dana Browna mnoho společného, tak nevím, nevím, jestli bych se do toho dokázala začíst :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bohužel Brown to opravdu není a neřekla bychm že je mu to podobné. Nicméně, není to zas tak špatné a věřím, že pro méně nadšené čtenáře detektivek to bude dobré. Na mě je to málo.
      Katy

      Vymazat
  2. Mě knížka bavila, ale nemusí uchvátit každého, to je jasné, sto lidí, sto názorů :-) I když, jak zmiňuješ na závěr, že jedna holčina knížku odsoudila, to je opravdu přehnané. Někomu se určitě líbit bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, také mě bavila, ale nezažrala jsem se do ní, jak bych očekávala a chtěla :)
      Ano, to bylo příliš drsné, nebo jak to říci :D
      Katy

      Vymazat
  3. Výborná recenze, po této knížce už chvilku pokukuji :) Podle anotace mě láká, ale když tam nebylo napětí..no hlavně abych se do ní začetla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala, já se řadím k náročnějším čtenářům, takže asi tak. Ale možná by tě to bavilo, není to špatné, jen pro mě zdlouhavé a to čtu knihy s tímto počtem stránek, ale když srovnám například tuto knihu a Robothama. Robotham je dlouhý, ale napětí neopadá.

      Vymazat
  4. Knížka je zajímavá, ale nevím jestli bych se do ní pustila, já se poslední dobou musím do knížky opravu 'zažrat' a jak se to nestane dávám jí pryč. Nějak jsem ztratila trpělivost s knížkami, které mě nebaví a zbytečně se s nimi trápím. :/
    Pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš, já také. Ale njá se zase nemohla začíst do Nepřátelé a milenci a pak? žůžo!!
      :)

      Vymazat
  5. Pěkná recenze! :) Já se tedy na knížku v nejbližší době nechystám (mám jiné favority), ale obálka vypadá opravdu krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Obálka úžasná, ještě doladit vnitřek a byla by o paráda :D
      Katy

      Vymazat
  6. Ja som sa do nej pustila v lete a tesila sa ako dieťa. Sama mám rada také knihy na spôsob dana Browna. Ale aká som bola sklamaná, znudena... celý čas som čakala že sa niečo stane že na konci niečo bude. . Už dom mala pár takých kníh kde skoro polka o ničom a potom sa to rozjelo. No tu nič nič do konca. Škoda a anotacia tak lákala :-(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš :/ Já nějak nevím, jak může někdo napsat, že je to podobné Brownovi a pak tohle :/ Nebylo to strašné, ale s anotací to mělo pramálo společného, co se týka slíbeného napětí :)
      Katy

      Vymazat
  7. Námět mě maximálně nalákal, ale Tvoje hodnocení a hodnocení ostatních aneb, že se do knihy nemohou dostat... to je největší věc, která mě na knihách odrazuje :(
    Ale jako vždy skvěle napsaná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)
      No právě já se toho obávala a pak se mi to také stalo, ale i tak je to velice originální kniha :)
      Katy

      Vymazat
  8. Krásná recenze! Námět mě lákal, ale stejně jako Sea Book mě odrazuje to, jak se do knihy hůř začítá.
    Přitom téma má originální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Originální téma a proto jsem čekala větší propracovanost. Kniha má skoro 500 stránek a přeci jen musí být napínavá :/

      Vymazat