čtvrtek 10. března 2016

Harry Potter a Kámen mudrců - ilustrovaný


CHLAPEC, KTERÝ ZŮSTAL NAŽIVU




 Harry Potter a kámen mudrců
  J.K. ROWLING*  Vydavatelství ALBATROS2015
  překlad : Vladimír Medek, Ilustrace : Jim Kay
                                                                               

Detaily : 248 stran
                   pevná vazba s přebalem

CO NÁS DNES ČEKÁ : Dnešní recenze bude hodně netypická oproti ostatním, protože dnes nás čeká recenze na vzhled a provedení nového ilustrovaného Harryho Pottera od J.K. Rowling.
  Zaměřím se na přebal knihy, titulní stranu a ilustrace v knize. 

 No a na závěr Vám ukážu menší poklad, který máme vystavený.
:)



RECENZE : 
      Nového Harry Pottera jsem náhodou objevila před Vánoci v našem malém knihkupectví a přestože doma již jeden výtisk máme, na první pohled bylo rozhodnuto. Toto exkluzivní vydání navíc bylo poslední v obchodě a doslova na mě volalo ,, kup si mě!!" :D
 
   
        Co Vás na první pohled zaujme je přebal knihy. Je prostě dokonalý. Nebo tedy aspoň pro mě. Jim Kay s doslova přenáší na nástupiště 9/4 a můžeme s Harrym zažívat jeho první nástup do nového světa.  Přebal knihy je z matného materiálu z pozadí vystupující sovou. Ta je na dotyk jemná a naopak na pohled krásně lesklá.  Jak jsem již říkala, nádhera. Posuďte sami.


     Přebal knihy nám ukrývá knihu samotnou, která je v béžové, žíhané barvě z obou stran. Oproti přebalu jde velice o jednoduché hladké provedení, kterým nic nezkazíte. Možná oproti přebalu pro některé ani neuchvátí.  Dle mého názoru ale čeho je moc, toho je moc. Ten pravý poklad nás totiž čeká až uvnitř. 


  Každá stránka je totiž naprostý originál. Na jedné najdeme pouze drobné zdobení na béžovém podkladu, který je ve stejném provedení a odstínu jako titulní strana. Na další naopak najdeme dvoustránkovou ilustraci, která se snaží co nejvíce podobat zfilmované verzi prvního dílu a doslova s ohromí její detaily. V knize také objevíme stránky, které se střídají s textem a ilustrací a nesmím zapomenout i stránky na černém pozadí, které jsou napsány bílým písmem. 

Ale nejlepší bude Vám ukázat pár stránek. 

 
    Úvodní stránka nám ukazuje, jak budou jednotlivé stránky vypadat.
A jak jsem již říkala, stránka je opět zajímavě žíhaně béžová.



  

 U první kapitoly jsem už věděla, že tato kniha mě nezklame a že pracně vydělané penízky jsem investovala do skvě knihy, která se nikdy neokouká.



 Ráda bych Vás ještě navnadila na její koupi a proto se s radostí podělím ještě o pár krásných ilustrací. 








   HODNOCENÍ :    
                                                  Mám takové tušení, že asi víte jaké bude moje konečné hodnocení. Vážně si nemohu pomoci a musím dát opět plný počet. Když teď pominu samotný děj Harryho Pottera a zaměřím se čistě na knihu jako takovou, nemám skoro slov. Nádherně živý a pestrý přebal, který ukrývá ten pravý požitek z příběhu a pozadí vytvořené umělcem J.K.  Ale abych zůstala trochu při zemi, mám i jednu výtku. Při další tvorbě ilustrovaných pokračování by se možná mohli trochu zaměřit na písmo. Sice na čtení nosím většinou brýle, ale i tak písmo je velice malé. Věřím, že je to z důvodu šetření místa. Kniha je oproti původní edici docela velká a menším písmem se zkrátila skoro o padesát stran. Z mého pohledu pro večerní čtení by větší písmena byla rozhodně lepší.
                                      
Na závěr ještě slíbený bonus. Vlastnoručně podepsané karty od Matthewa Lewise a Warwicka Davise.

                  

Navnadila jsem Vás aspoň trochu ? :))











3 komentáře:

  1. Kniha je prostě krásná!! :)
    Nejsem maximální fanoušek Harryho, takže si asi ilustrované vydání kupovat nebudu. Jsem ostuda, protože jsem četla jen první díl a to filmy tak moc miluji :)
    Super recenze!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :)
    Já jsem knihy kdysi přečetla jedním dechem a teď díky nové knize se k tomu vracím a zase budu čekat až vyjde další díl jak před lety :D Na to se těším jak malá :D

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherná knížka a moc pěkná recenze!
    Tu kartičku od Matthewa ti opravdu závidím. V posledním díle byl naprosto úžasný. ♥ :D

    OdpovědětVymazat