středa 5. července 2017

David Raker pošesté aneb Němé oběti jsou zde!



Tim Weaver alias otec Davida Rakera. Kniha s názvem Němé oběti, na kterou jsem čekala poměrně dlouho a nemůžu se dočkat dalších a dalších dílů. V mé mysli po přečtení vyskakuje jedna a ta samá otázka. Bude Mystery Press vydávat krom nových dílů také díly staré? Na tuto otázku prostě musím znát odpověď! Zajímá mě, jaký David Raker byl a co se stalo před dávnými a dávnými lety. Než se pustím do recenze, musím Vám povědět, co jaký osobní zážitek se k této knize váže. Od úžasné paní Němcové jsem knihu získala k recenzi, ale bohužel se pozdrželo zaslání e-knihy do mé čtečky. K tomu mi ji navíc poslal Zajda s portálu chrudimka.cz a aby toho nebylo málo, tak jsem knihu také dostala od své drahé matičky k narozeninám. Takže jsem ve stejný den měla dvě e-knihy a jednu pevnou vazbu. To se může stát jen mně :D V pořadí již šestý díl jsem posléze přečetla za necelých 6 hodin s přestávkou. Byla to jízda. Byla to nádhera. Bylo to prostě ono.


David Raker se ještě neoklepal s posledního případu zmizelé dívky a již stojí před dalším. Dávný známý, což byl shodou okolností bývalý detektiv, Colm Healy ztratil svoji kariéru, svoji rodinu a život díky jednomu jedinému případu. 16. Července v roce 2010 byla zabita osmiletá dvojčata ve vlastních postelích. Jejich matka ležela v kaluži krve několik metrů od nich. I přes veškerou Healyovou snahu nebyl případ nikdy vyřešen a od té doby šel jeho život z kopce. O 4 roky později žádá Davida Rakera o pomoc. Na ničem jiném mu již nezáleží. Jen přijít na to, co se stalo nevinným osmiletým holčičkám a jejich matce. 

Díky novému a objektivnímu pohledu na případ David objevuje stopy, které měly zůstat neobjeveny. Zavedou ho několika situací, ve kterých mu plameny smrti nejednou olizují celé tělo. Raker i přesto všechno svoje hledání pravdy nevzdává, naopak mu veškeré nebezpečí napovídá, že je blízko. Zatraceně blízko. Ačkoliv jsou jeho schopnosti více než obstojné, vyšetřování mu komplikuje nejen nečinnost Metropolitní policie, ale také jejich nenávist k němu samotnému. Pro ně není nic jiného než prachobyčejný šťoura, který zdůrazňuje jejich neschopnost. Jak může David a Healy vyšetřit pravdu, stojí-li uprostřed bitevního pole a jejich životy jsou na prahu smrti...


Zatím mám předchozí díly Davida Rakera v e-podobě a tak určitě chápete, jak jsem byla překvapená, když jsem spatřila tu velkou horu stránek v mé malé ručce. Docela kontrast. Protože jsem dlouho nečetla tak obsáhlou knihu, očekávala jsem několik dní, než se jí prokoušu. Opak byl ale pravdou a jak jsem již psala, za necelých 6 hodin nebylo co číst. Dle všeho svým rychločtením dělám radost nejen sobě, ale také samotnému Mystery Press. Tim Weaver posouvá Rakerovu sérii díl od dílu dál a dál. Na každý jeho díl se těším jako malá holka a dle všeho, v září bude mé očekávání opět naplněno v podobě sedmého dílu. Jsem prostě šťastná čtenářka a především jeho dychtivý fanoušek.

Stejně jako předešlé díly i zde autor Tim Wevaer zvolil tolik oblíbenou ich-formu pro hlavního hrdinu dne. Knize, možná bych mohla napsat všem jeho knihám, ich-forma sluší a svědčí jako na míru ušitý kabát. My coby čtenáři máme tudíž možnost sledovat Rakerův Modus Operandi přímo v akci. Slovní zásoba, spojení a obraty hrají ve prospěch Weavera a tím ve mně nebyly vyvolány žádné pochybnosti o tom, že autor ví, co a proč píše. Nejen že se nedostaví žádná hluchá místa, ale především máte pocit, že na 528stranách je příběh neustále živý a svěží.

Němé oběti jsou rozděleny do pěti části, které vytváří jakési mezníky příběhu. Do těchto mezníků je také vloženo několik flashbacků, které nejsou tak úplně flashbacky. Zní to složitě, já vím, ale nemohu prozradit více. Až si Němé oběti přečtete, pochopíte a dáte mi za pravdu. První čtyři části, naše zmíněné mezníky, jsou různorodé časové období, ve kterých se David a Healy střetávají. Jejich spolupráce totiž bohužel není tak jednoznačná, lehká a férová, jak se na první pohled zdá. Healy a samotný příběh se Rakerovi dostane pod kůži a následky si ponese až do své smrti. Poslední část, tedy pátá, je jakýsi shrnutím, co se během celého případu Raker dozvěděl. Ale mějte oči otevřené, nikdy nevíte, co na Vás bude v každé části číhat.
Nevím, jak to Wevaer dělá, ale tolik zvratů a překvapení jsem v knize dlouho nezažila. I přes jejich množství jsem ale překvapivě nebyla přehlcena informacemi a příběh se tak držel na vysoké čtenářské úrovni. Vždy jsem věděla o co jde, kdo je kdo a proč to autor píše. Ano. Je pravda, že ze začátku jsem byla trochu skeptická. Nevěřila jsem tomu, že se autorovi povede takto rozjeté dílo dotáhnout až do konce. A víte co? Povedlo se mu to více než bravurně. Ne nadarmo je Tim Weaver tolik oblíbený anglický autor 21.století.



Němé oběti jsou šestým dílem z pera poměrně mladého anglického spisovatele. Jsem zvědavá, jaké další překvapení pro nás chystá a v kalendáři se již červenám fixem v září vyjímá upozornění na další díl. Němé oběti si zaslouží pozornost každého milovníka propracovaných delších anglických detektivek, jenž vás rozhodně po jejich dočtení nezklamou. David Raker je životem omlácený a zklamaný soukromý vyšetřovatel ztracených lidí. Nezastaví se, dokud nenalezne pravdu, i kdyby ho měla stát vlastní život. Nečetli jste-li žádné předešlé díly, nesmutněte. Němé oběti se dají číst i bez jejich znalosti. Tim Weaver naštěstí tak úplně nelpí na striktním navazování jednotlivých dílů a pakliže se v knize objeví něco z předešlých dílů, je to také ve zkratce vysvětleno. Tak neváhejte už ani minutu a pusťte se do čtení!



Knihu si můžete zakoupit ZDE.







Mé velké díky patří nejen nakladatekství Mystery Press, ale také Zajdovi a mé drahé matičce. No a jak se novinka líbila Vám?


Srovname.cz  
vám poradí, kde nakoupíte knihu 
nejlevněji.

Originální název : What Remains  (2014)
Spisovatel: Tim WEAVER
Nakladatelství : MYSTERY PRESS,2017

Počet stran :528
Vazba : thriller, detektivka,román,
Žánr : vázaná, e-kniha
ISBN :978-80-88096-82-5


ANOTACE

Colm Healy patřil k nejlepším detektivům Metropolitní policie – až do chvíle, kdy se začal zabývat případem brutální vraždy mladé matky a osmiletých dvojčat. Vyšetřování uvázlo na mrtvém bodě a skutečnost, že nikdy nedokázal najít a potrestat viníka, Healymu zničila kariéru a připravila ho o rodinu.

David Raker, který se specializuje na pátrání po nezvěstných osobách, je jediný přítel, který Healymu zbyl. Zároveň jako jediný chápe, že bez odpovědí Healy nikdy nedokáže najít klid a jeho život zůstane v troskách.

Proto se společně znovu pouštějí do vyšetřování. Ani jeden z nich ale netuší, že vrah ze stínů sleduje každý jejich krok a pouze čeká na správnou chvíli, aby je mohl pohřbít i s posledními důkazy svého ohavného činu

13 komentářů:

  1. Hmm ta kniha vypadá fakt dobře, nejen co se týče vzhledu, ale i obsahu :-) Áchjo, další kniha na můj nekončící seznam :D Od autora jsem ještě nic nečetla, tak se po něm více poohlédnu, kolik toho napsal atd... Jde to číst i takhle na přeskáčku? Že bych se pustila třeba jako první do této knihy? Tyjo tohle mi nedělej :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, ono totiž jeho knihy jsou také vydávaný na přeskáčku a já sama je čtu taky úplně jak chci a nevadí to! Dělám radost tvé čtenářské duši :D

      Vymazat
  2. Vypadá to hodně dobře, o autorovi jsem už slyšela, ale zatím nic nečetla.
    Já teď čtu Má ji rád, nemá ji rád od Sharon J. Bolton a zatím se mi to dost líbi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Veru, já se hlavně lekla, že už nepíšeš blog! Jsem o tobě dlouho neslyšela a úplně jsem trnula hrůzou :D

      Vymazat
  3. Zní úchvatně... A pokud nevadí, že jsme od autora, žádnou jinou knihu nečetla, možná bych se po této poohlídla! dost jsi mě na ní zlákala! Já asi začnu fakt číst thrillery :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Ještě chvilku čti můj blog a věř mi, že budeš. :D
      Opravdu nevadí, že si nčečetla žádnou knihu. Když se připomíná minulost, je naštěstí vysvětlená :)

      Vymazat
  4. Tuto sérii vůbec neznám, ale knížku jsem zaznamenala, protože mě zaujala anotace :) Skvělá recenze, jde vidět, že jsi si knihu užila a moc se mi líbí vzhled blogu, to písmo je super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za chválu. Kniha se mi opravdu líbila. Mám Weavera ráda. JInak blog ještě ted není, co bych chtěla, ale času tolik na to nemám :) Písmo se mi ale líbí také :D

      Vymazat
  5. Něco mi říká, že mám veliké zpoždění! Dohnat šest dílů není žádná sranda :p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš štěstí! první díly u nás nejsou ani přeložené :D

      Vymazat
  6. Miluji Tvé recenze! Když je čtu kývám u toho souhlasně hlavou a úplně se u knihy vidím. :D
    Další série na mém wishlistu, to je něco pro mě! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :D Ješt se budu červenat. Když píše člověk recenze na něco, z čeho je opravdu unšený píše se to samo :D

      Vymazat
  7. Upřímně řečeno o tom autorovi slyším poprvé. Ale rozhodně to zní jako knihy pro babičku a Verču :D Díky za skvělpu recenzi a tip na vánoční (jo, vánoční) dárek :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat