čtvrtek 22. prosince 2016

Otolína a žlutá kočka - Chris RIDDELL


Nedávno jsem navázala spolupráci také s nakladatelstvím Presco Group, což je firma, která se specializuje především na kalendáře, diáře, ale také na knihy, především pro děti. Přestože jsem svůj blog specializovala především na trochu opačný žánr, než vydává Presco Group, pro mě je to příjemná změna a zlehčení četby. Člověk by si měl pokaždé udělat trochu času i na jiné žánry nechat hlavu odpočívat. No a můj mozek tentokrát odpočíval díky Presco u knihy Otolína a žlutá kočka!


  • DĚJ

Otolína je úplně obyčejná holčička jako jsem já, nebo jako jste třeba Vy. Žije ve 24.patře v mrakodrapu, který se jmenuje Pepřenka. No a ta naše hodná a laskavá Otolína, která se ráda čvachtá v loužích, opět stejně jako já, kamarádí s malým, vlasatým panem Mourem. A co měli ti dva společného? Oba strašně rádi řešili všelijaké záhady a neobvyklé situace.

Tentokrát tato napohled nesourodá dvojice stojí před případem loupežích, které má na svědomí Kočičí zloděj! A právě proto nastal ten pravý čas pro čas převleků, ve kterém se mnohem lépe pátá po neznámo-známém lupiči. Pan Moura se převlékl do velkého pršipláště a šel pátrat na vlastní pěst, bez právě “zaměstnané“ Otolíny. To by ale nebyl pan Moura, aby se nedostal do průšvihu, ze kterého nakonec Otolína musí vždy dostat. I tentokrát ho musí coby postarší tlustší dáma zachránit od  tajemného lupiče a odnést si ho na vodítku, jako psa.

Teď musí jít na chytrého kočičího zloděje mnohem chytřeji a pokusí se okradeným dámám vrátit nejen jejich ztracené šperky, ale především jejich psí mazlíčky, kteří našli pro zatím domov u kočičího žlutého zloděje. Jak se s tímto problémem poperou se dozvíte pouze když si knihu přečtete.
 
  • HODNOCENÍ
V dnešním hodnocení nebudu tolik rozebírat dílo jako takové, ale ráda bych se s Vámi podělila také o přístup nakladatelství Presco Group a možné využití této knihy.

Čím si mě kniha rozhodně získala, je způsob provedení celého samotného příběhu. Příběh je zde psán totiž i meziřádky v podobě kresby, popisku kresby a hádanek, které musí Otolína a pan Moura řešit. Já si toho jako budoucí učitelka nesmírně vážím. Děti musí neustále během celého příběhu přemýšlet. Hurááá. I mě tento způsob
velice zaujal.

Příběh není nikterak složitý a i pro menší děti, je rozhodně vhodný. Dokážu si představit, že budu knihu číst tříleté neteři a kniha ji zaujme. Krásnou třešničku na celé knize dodává ilustrace a grafické provedení od Chrise Riddella. Černobílé, místy červené, nádherné, fascinující a živé obrázky vytváří jednolitý příběh, který zaujme nejen děti, ale i dospělé. Čtení nebude nikdy nudné. Na každé stránce najdete vždy něco. Pokud Vás zaujalo, že jsou černobílé obrázky černobílé, je tomu vážně tak a věřte mi, že to vůbec není na škodu. Ba naopak! Já měla po celou dobu chuť si obrázky vybarvit. Takže pokud si dítě pohádku zamiluje, může si dítě bez problému knihu vybarvit nebo stačí okopírovat stranu a během vyprávění se dítě může pustit do toho.


Na závěr musím zmínit také přístup nakladatelství Presco Group, kterému bych tímto chtěla strašně moc poděkovat nejen za jejich spolupráci, kdy doufám, že nebude poslední, ale také a to hlavně za jejich přístup. Celý čas byla komunikace příjemná, rychlá, nebyl problém se domluvit a cokoliv vás napadne, to prostě bylo. Navíc jsem ke knize dostala tolik věcí, že jsem naprosto žasla. Například diářek s tučňákem mám již druhý! Komiksový kalendář a diář mám již připravený na příští rok na blog. Články, nápady a další.

Knihu si můžete zakoupit ZDE 



Doufám, že nebudete váhat a pro své děti, když už ne k Vánocům, tak alespoň k svátku, k narozeninám a nebo pro radost pořídíte. 


100% které jsou naprosto zasloužené

Taky Vás kniha nadchla a případně zaujala tak jako mě? Těším se, až si přečtu další díly.
Katy


Originální název : Ottoline and the Yellow Cat
Spisovatel: Chris RIDDELL
Nakladatelství : PRESCO CROUP,2016
Počet stran :171
Vazba : Vázaná
Žánr : Pro děti a mládež
ISBN :978-80-87034-34-7


ANOTACE

Hlavními hrdiny úspěšné, mezinárodně oceňované a mnohokrát vyznamenané knižní série jsou tak trochu zvláštní holčička jménem Otolína a její nerozlučný kamarád – malý vlasatý tvor z norských močálů zvaný pan Moura.

Otolína vášnivě sbírá nejrůznější věci a miluje všechny druhy počasí, zejména však déšť, neboť se ráda čvachtá v kalužích. Obývá apartmá číslo 243 ve dvacátém čtvrtém patře mrakodrapu, který vypadá docela jako pepřenka, takže není divu, že mu také Pepřenka všichni říkají… Otolínini rodiče jsou sběrateli a neustále cestují po celém světě. O Otolínu je v jejich nepřítomnosti ovšem skvěle postaráno, nikdy se necítí osamělá. Společnost jí přece dělá pan Moura a kromě něj holčičce se vším, co je potřeba, pomáhá celá řada dalších neobyčejných společníků. Díky nim se nikdy nenudí! Otolína navíc miluje záhady, stejně jako pan Moura. Oči má pořád otevřené a uši nastražené pro případ, že by se setkala s něčím neobvyklým nebo zajímavým. Její zápisník by mohl vyprávět! Ráda řeší zapeklité případy, vymýšlí chytré plány a přichází věcem na kloub – ostatně, má pro to speciální nadání…

U jejích nevšedních dobrodružství, jako je například řešení záhady série loupeží na Třetí ulici, které přináší knížka Otolína a žlutá kočka, se rozhodně nebudou nudit malí ani velcí čtenáři!

Knihy jsou bohatě ilustrované, nápadité a propracované obrázky srozumitelné dětem se plynule prolínají s textem, což činí z četby velkýzážitek – ať už se do ní ponoří děti, anebo dospělí..

7 komentářů:

  1. Krásná kniha, dostala ji k recenzi spousta blogerů a já už se podivovala snad u všech :) Dětské knihy mám moc ráda a ty ilustrace jsou vážně kouzelné :)
    Gratuluji ke spolupráci a přeji, ať se ti podobně lbí i všechny ostatní publikace, které se ti od nich dostanou do ruky :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, je to opravdu kouzelná kniha a já ji s láskou darovala mé známé, která má holčičku, pro kterou je ta kniha přímo stvořená a víš co? Líbila se!
      Katy

      Vymazat
  2. Presne tuhle jsem koupila pro svoji dceru, koukam ze jsem neudelala chybu!
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Je to prostě úžasná knížka, která pohladí po srdci :)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky se mi knížka moc líbila. Bylo příjemné se po letech vrátit na pár hodin do dětského světa :)

    OdpovědětVymazat