pondělí 21. listopadu 2016

Ztracená - Anna Ekberg - milostný thriller





Když jsem zjistila, že Metafora bude vydávat novou knihu Ztracená a ještě k tom na můj svátek, věděla jsem, že bude moje. Anotace si mě získala, což je velké plus. Obálka mě nadchla a již nemělo smysl na nic víc čekat. A pak mi paní Herynkový nabídla po mé recenzi tuto knihu jako další recenzní výtisk. Je všem jasné, že jsem neváhala. Jakmile kniha přišla, na nic jsem nečekala a pustila se do četby. A hádejte co? Paráda! Opět další kniha, která předčila mé očekávání. Ale v každé knize najdete plusy i mínusy. Proto i zde si dovolím vypíchnout menší detail, který byl dle mého trochu navíc. To ale až dále. Jdeme na to :)


Knihu si můžete zakoupit ZDE


  • DĚJ
Mladá žena Louisa žije se svým přítelem Joachimem na malém ostrůvku Christianso. Louisa vlastní malou kavárnu, která v málo osídleném ostrůvku slouží především pro potěšení turistů. Joachim zde naopak našel klid pro psaní své další knihy. Je šťastný. Možná proto se mu nedaří psát. Ne nadarmo ti největší spisovatelé prožívali muka, která jim dodala inspiraci. To se ale mělo brzy změnit.

Jednoho dne se v kavárně objevil Edmund Sodrerberg a otočil této zamilované dvojici život naruby. Edmund totiž tvrdí, že je Louisa není nikdo jiný než jeho tři roky pohřešovaná manželka Helena. Vše navíc může dokázat. Naneštěstí pro Joachima se Edmundovo tvrzení potvrdí a Helena se musí smířit s bolestivým pocitem, který v ní tato pravda vyvolává. Zatímco si užívala s novým partnerem, doma na ni čekaly dvě děti a manžel. Zapomněla na ně. Co se stalo?
Helena i Joachim jsou na začátku cesty poznání a samoty. Helena/ Louisa se snaží znovu poznat své vlastní děti a život, který pro ni byl vším. Čím víc ale v něm zůstává, tím méně se ji její původní život líbí. Dle všech indicií byla namyšlená podnikatelka, která dávala všem najevo své vysoké postavení a sobecké mínění. Nejvíce ji ale zajímá, kde přišla ke svém novém jménu Louisa a co ji přimělo k tomu, že zapomněla.
Joachim se nedokáže smířit se ztrátou své milované. Chce najít příběh třech zapomenutých let, které by mohly vše vysvětlit. Nejde mu o to, aby se k němu vrátila, ale aby pochopil, co se stalo. Jediné co ho vedlo k nějaké stopě, byl její batoh s pivním táckem  číslem.Jeho pátrání ho dostává až k nalezení mrtvého těla prostitutky, která byla identifikovaná jako Ta Louisa.
Začíná si vzpomínat. Už ví, proč utekla. Je to horší než si myslela. Musí utéci znovu. Na to je už ale pozdě. Přijela pro ní policie a už sedí ve výslechové místnosti. Byla to ona. Je si skoro jistá. Ona zavraždila Louisu a vzala si její jméno. Nebo je to celé jinak?

  • ·         HODNOCENÍ
Kdo četl můj první článek Co právě čtu, dozvěděl se o autorce docela zajímavou věc. Anna Ekberg je pouze pseudonym pro dánská pár spisovatelů. Věřte mi, že to ale vůbec neubere na zajímavosti knihy, možná naopak. Žasnete co spolu tato dvojice autorů je schopná vymyslet. 

Dánský milostný thriller píše Metafora na titulní straně knihy. Jak jsem ráda, že to byla/ je pravda. Po celou dobu čtení jsem netušila, kde se co zase vyklube.  Ztracená je dílo plné zvratů, nástrah a tajemství. Je to dílo kde se nám propojí láska, minulost a thriller. 3v1. Tato kombinace je od dneška pro mě záruka kvalitní četby. Určitě tedy u této dvojice.
Děj i strašně rychle utíkal především díky způsobu psaní. Napínavé konce kapitol střídaly obyčejné části jejich života. Musela jsem si tedy počkat několik kapitol, než jsem se dostala k pokračování právě napínavé situace. No prostě to byla čtení jízda. Autorům se povedlo vymyslet zápletku v zápletce. Což v reálu znamenalo několik zápletek v jedné. Helenin důvod zapomenutí, mrtvá dívka, minulost její rodiny a další. Vůbec mě během čtení nenapadlo, že finálová zápletka může mít tolik nitek. Nadšená jsem ještě teď.
Ale nemůžu jen chválit, musím zmínit také nedostatky knihy, které sníží mé nadšené hodnocení. Sice pouze o kousek, ale sníží. Děj se nám v okamžiku Helenina nového života trhá na dvě odlišné linie příběhu. Helenin příběh a Joachimův.  Nebudu lhát, ale Joachimův příběh mě vlastně moc nebavil. Byl rozhodně podstatný, ale nedokázal mě zaujmout po celou dobu. Spíše jsem z něho vstřebávala ty podsatné věci a utvářela si možné pokračování celého příběhu. Joachim mi vlastně vůbec nepřirostl k srdci. Naopak Helena se stala moji hrdinkou číslo jedna. 


Ztracenou bych doporučila všem, kteří milují knihy plné intrik, napětí a zvratů. Kniha se vyrovnává některými zápletky mému oblíbenci Robothamovi.
 

Proto knihu hodnotím 90%!


Doufám, že jsem Vás na ni pořádně nalákala. Je to kniha, která si zaslouží Vaši pozornost!
Katy




Originální název : Den hemmelige kvinde
Spisovatel: Anna EKBERG
Nakladatelství : METAFORA, 2016
Počet stran :360
Vazba : vázaná s přebalem
Žánr : Milostný thriller
ISBN :978-80-7359-515-9



  • ·         ANOTACE
Brilantní dánský thriller o chamtivosti, vraždě, podvodu a osudových rozhodnutích zavede čtenáře do malebných dánských rybářských vesnic, ale i do majestátních sídel a nebezpečného podsvětí Kodaně. Louise je mladá žena, které žije s přítelem Joachimem na malém ostrůvku Christianso, kde také provozuje kavárnu. Jednoho letního dne, během nejrušnějšího období roku, za ní přijde muž s tvrzením, že Louise je jeho manželkou Helene, která se beze stopy ztratila před třemi lety. Žena na fotografiích, které jí ukáže, se Louise skutečně velmi podobá. Policie se pouští do vyšetřování, při němž vychází najevo, že Louise má na hlavě jizvy po zranění. Mohlo by to být příčinou ztráty paměti?

Louise je skutečně Helene Söderbergová, dědička obchodního impéria, Edmundova manželka a matka dvou dětí. Musí se rozloučit s Joachimem a začít „nový" život či spíš se vrátit k tomu starému, na který si však vůbec nevzpomíná. Co se skutečně přihodilo té noci, kdy Louise/Helene zmizela? Děj intenzivního thrilleru je neustále dva kroky před čtenáři a zápletka nezadržitelně spěje k překvapivému rozuzlení.

8 komentářů:

  1. Pěkná recenze :-) Knížka vypadá opravdu lákavě, asi si o ní napíšu Ježíškovi :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Už ji v hledáčku mám a tohle mě v tom jen utvrdilo, díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha vypadá více než parádně!! POvedená recenze, vážně a hlavně pěkné fotky :)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Jani, měla by sis ji určitě pořídit :)
      Katy

      Vymazat
  4. O knize jsem neslyšela, ale podle anotace zní dobře a tvá recenze to jen potvrzuje. Podívám se po ní :)

    OdpovědětVymazat