středa 21. září 2016

Nalehko - Clara BENSEN




Děkuji nakladatelství Metafora za velice originální a inspirativní knihu.

  • ANOTACE
Minimalistický příběh o lásce a putování... Dva lidé, tři týdny, osm zemí a žádná zavazadla Svérázná americká dvojice vyráží na neuvěřitelnou cestu. Jednadvacet dní, osm zemí, skoro pět tisíc kilometrů. Žádné plány, žádné hotely a žádná zavazadla. A žádné šaty na převlečení. On má jen to, co se mu vejde do kapes, ona si bere kabelku. Ona je Clara, životní krizí trochu pošramocená mladá dáma, on je Jeff, profesor, který si libuje v šílených oděvech a v rámci experimentu se například pokoušel bydlet v kontejneru. Poznali se na internetové seznamce. A pak si šli koupit letenku. Pro začátek do Istanbulu. Jako novodobí tuláci bez tíže pak pokračují dál. Řecko, Chorvatsko, Maďarsko, Skotsko, Anglie... Když se pak vracejí, ve stejných šatech, v jakých vyjeli, vezou si domů něco víc než suvenýry. Naději. Nebo dokonce lásku?

  • DĚJ
Právě teď se zvedněte od počítače, převlečte se do pohodlných šatů a najděte si cestovní sandále. Do kabelky byste si měli zabalit pouze kartáček, pastu, kapesníky, tampóny a doklady. Nesmíte zapomenout zarezervovat si letenku do neznámého státu a vydat se s cizím člověkem směr dobrodružství. Žádný hotel, žádné jídlo a čisté oblečení. Žádná jistota jako doposavad.

Jestli se Vám to zdá šílené a nemožné, věřte mi, že to jde. A nic složitého v tom nehledejte. Právě o tomto Vás má přesvědčit příběh nesourodé dvojice Clara a Jeffa. Clara je životem pošramocená mladá žena a Jeff je profesor milující ty nejbláznivější kousky oblečení.

Před nedávnem se jejich vztah pohyboval čistě na úrovni anonymních zpráv na seznamce. No a teď vedle sebe leží u neznámých lidí, v neznámé zemi, pod jednou peřinou a skoro nazí.

Jejich šílené rozhodnutí cestovat NALEHKO nás zanese do Istanbulu, Chorvatska, Řecka Skotska a já ještě nevím kam. O každé zemi se díky jejich zájmům dozvíme i něco z historie a současné životní situace. A samozřejmě jejich zajímavé zkušenosti.

,, Jeff dřepěl na bobku a mramorovou deskou a před Partheonem cosi kutil. Bylo jasné, že se něco děje. Poklesla mi čelist. Jeho třešňové spodky se sušily přímo před majestátným vchodem do Parthenonu. A ještě chtěl toto dílo vyfotit.““

Jestli tedy najdou něco jiného krom nových zkušeností najdete pouze v knize :)
  • HODNOCENÍ
Za sebe musím říci, že jsem obdivovala jejich odhodlání vyrazit. Jejich právě nabytou svobodu. Nic je nedrželo, což většina z nás nemůže říci. Já mám školu, práci, rodinu, psa atd atd.

Možná právě proto se stal pro mě tento příběh něčím zvláštní a originální. Přesto jsem našla v knize něco, co mi kazilo možnost užívat si jejich příběh. Clara totiž filozofovala téměř na každé straně jejich výletu. Pořád se někde ,,zasekávala“ svoji myslí a uvažovala. Nahlas i potichu. Ze začátku mi její myšlenky přišly vážně zajímavé, ale po takovém množství se proměnil stav ze zajímavého do otravného. Díky tomuto se k jejich vztahu přes internet dostávám především až ve druhé polovině. Což je škoda, nemyslíte?

A tak tedy kniha získává
65% procent
Doporučuji ji všem. Na mě ale takovéto množství filosofie je v jedné tenoučké knize až příliš.


Pokud jsem Vás nalákala, knihu zakoupíte třeba ZDE.
A nebo už jste ji četli?
Katy

Spisovatel: Clara BENSEN
Nakladatelství : METAFORA, 2016
Počet stran :216
Vazba : Vázaná
Žánr : Romány
ISBN :
978-80-7359-487-9

9 komentářů:

  1. Mám to úplně stejně. Taky jsem to v recenzi vytýkala. Z Clarinýho množství myšlenek jsem měla hlavu jako balon. Zastínily všechno, na co knížka v anotaci láká. Za mě bohužel zklamání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, moje hlava je z toho celá nafouknutá stále :)
      Katy

      Vymazat
  2. Skvělá recenze, naprosto souhlasím :) Kniha byla zajímavá a originální, ale Clařino filozofování mi pak také kazilo dojem z knihy :) Škoda :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel máš úplnou pravdu. Na knihu jsem se staršně těšila a toto mi to velice kazilo, jinak si myslím, že kniha má spoustu parádních momentů.
      Katy

      Vymazat
  3. Ja som toto nepoznala, no zaujalo ma to!
    Pozývam ťa na moju veľkú GIVEAWAY: GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná recenze :)
    Měla jsem na knihu docela zálusk, teď možná budu váhat. Ale času dost, hromada knih na mě čeká, tak uvidím, jestli se pro ni časem rozhodnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Já jsem o ni pouze slyšela a pak jsem ji objevila najednou na poště. Nápad velice originální. Pěkné zpracováno i vtipné momenty, ale ty úvahy. Nuda..
      Katy

      Vymazat
  5. Skvělá recenze! :)
    Když kniha vycházela, tak ani nevím proč, jsem ji automaticky zavrhla a hned jak začínaly vycházet recenze, říkala jsem si, že by to nemuselo být vůbec špatné :) Pokud ale hlavní hrdinka filozofuje v každé větě, tak nevím no :D

    OdpovědětVymazat