neděle 24. července 2016

Medvídek Pú z roku 1988 - A.A.MILNE


Spisovatel: Alan Alexander Milne
Nakladatelství : ALBATROS, 1988
Počet stran : 202
Vazba : Vázaná
Žánr : Pro děti a mládež, pohádky
ISBN :
13-205-88



  • ANOTACE
Medvídek Pú rozhodně není jen tak nějaký obyčejný medvěd. Tenhle malý sympatický popleta si získal své čtenáře hned, jak se objevil, a od té doby uplynulo hezkých pár let. Pú se zabydlel v srdcích čtenářů i se svými kamarády: s oslíčkem Ijáčkem, Klokánkem, Prasátkem, Králíčkem, a především s Kryštůfkem Robinem. Laskavá knížka s úžasnou fantazií a báječnými dobrodružstvím.


  • DĚJ

Máme tady první recenzi ze série povinné četby k pomalu blížícím se státnicím. Medvídek Pú se nám představuje spolu s Kryštůfkem Robinem ve dvaceti příbězích, při kterých rozum dospěláka zůstává doslova stát. Musíte se tedy při čtení  oprostit od logického myšlení a vrátit se do svých dětských let. Musíme se na knihu dívat nevinnýma dětskýma očima. A právě proto je teď můj nejoblíbenější příběh hledání Íjáčkova ocásku. Pokusím se ve zkratce přiblížit tento příběh
Íjáček ztratil v lese ocásek a byl z toho celý smutný. Potkal ho Medvídek Pú a ten se rozhodl, že to nenechá jen tak. Vydal se proto za tím nejchytřejším zvířátkem v lese. Sovou. Tu ihned napadl leták o vypsání odměny za nález ocásku a protože jako jediná uměla psát, už přemýšlela jak to bude znít. Mezitím si Medvídek Pú prohlížel nový zvonek, který si sova vyrobila. Skládál se z malého zvonečku a provázku. A jak na ten provázek kouká čím dál víc, dojde mu, že provázek není vůbec žádný provázek, ale naopak Íjáčkův ocásek :D 

Jak vidíte, jsou to krásné nevinné příběhy, o které by dítě nemělo přijít.

  • HODNOCENÍ

Přestože se mi do knihy vůbec nechtělo, jsem strašně ráda, že jsem si ji vzala jako první ze všech, U každého příběhu jsem se musela smát a přečítat pasáže drahé polovičce. Navnadila jsem ho tolik, že má v plánu se Medvídkovi Pú podívat na zoubek.

Já mám originální knihu z roku 1988 ještě s kladickými obrázky, které jsou velmi rozdílné od novodobohého Medvídka Pú. Tyto kresby jsou velice osobní a krásné. U mě tedy vedou originály.

Příběhy jsou rozděleny v knize do dvou částí - Medvídek Pú a Púovo zátiší. V každé části je deset příběhů psané velkým čitelným písmem.  Střídaji se zde barevné i černobilé kresby, které nám mají alespoň trochu přiblíži situaci.

Co se mi také velice líbí, je časté skláání písniček Medvídka Pú, kterých se naprosto skvěle ujak v audio verzi Marek Eben. Ještě dodnes umím zpívat Láda, láda, čokoláda :D

Za mě tedy 
5 z 5

A co Vy a Medvídek Pú :)
Nadšená Katy


2 komentáře:

  1. Medvídek Pú byl vždycky oblíbencem mé sestry. Nicméně jako velký čtenář mám knížku samozřejmě v knihovně a považuju jí za jednu z velkých pohádkových klasik. Těším se až jí jednou budu pročítat se svými dětmi :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla Medvídka Pů ze všech pohádek vždy nejraději. Musím si nějaké vydání také konečně sehnat :)

    OdpovědětVymazat